Ik ga mischien als individu mijn geloof promoten, maar ik ga je geen geld geven om moslim te worden, wees maar gerust (afghanistan, algerije), ik ga je geen voeding en kleren geven om moslim te worden (afrika, sudan, somalië), ik ga je niet vermoren om moslism te worden (kruistochten, palastina), wees maar gerust als je bang bent.
In islam zit er logica in, Allah (God) is één, de schepper. de hele koran vraagt geen blind aanvaarden, de koran van a tot z gaat over nadenken, logica, leren, en kennis opdoen .. de eerste woord die op de profeet Moahmmed is geopenbaard is "Lees in de naam van uw heer die heeft geschappen ...", Lees is het eerste woord, het woord van islam (overgave en vrede), dialoog en discussie uitvoeren is een ISLAMIC MUST met non-muslims ..
als je niets weet over de islam dan zwijg of anders vraag de mensen die geleerden zijn in dit geloof..
Ik ga naar een paus, preiester of preacher of rabbi, ik ga zeker niet naar een christ in Mozambique (zuid afrika) die analfabeet en arm is, ik ga hem geen geld of kleren geven om zich te bekeren naar de islam, ik ga hem niet bedreigen met dood of levensgevangenis om moslim te worden zoals het geval in Afghanistan is en vroeger (kruistochten)
http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert2.htm