Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner
Sorry jong, maar dat is verregaande lafheid. Als je jezelf en je opvattingen, behalve in dit furom, al niet meer durft te verdedigen ben je ver heen. En je zet jezelf helemaal niet 'te kijk'.
Enige tijd geleden kocht ik bij een A-Delhaize vlees en die slager sneed i.p.v. de gevraagde 500 gram meer dan 600 gram af. Vervolgens legde hij het op de weegschaal, vouwde het papier erom en niette het bonnetje eraan. Ik nam het niet aan maar vroeg of hij van mening was dat hij mocht beslissen over de vraag hoe ik mijn inkomen moest uitgeven. Aanvankelijk hij verontwaardigd en de andere klanten gegeneerd. Toen ik de vraag herhaalde kwam er een snauwend pourqoi uit. Ik heb hem toen maar uitgelegd dat hij best mag proberen om zijn omzet omhoog te jagen, maar dat zijn klanten zelf beslissen hoe ze hun geld uitgeven. En wat bleek: Toen kwamen de goedkeurende knikjes van de andere klanten.Ik heb hem het vlees laten houden en het viel me op dat een paar andere klanten naar het voorverpakte vlees liepen en zich daar bedienden.
Als je al niet bereid bent om voor jezelf of voor je mening op te komen, wie moet het dan wel doen? Het heeft toch niets met moeilijk doen te maken? Angst voor gezichtsverlies? Het enige dat je bereikt is dat je s'avonds wat moeilijker in de spiegel kijkt.
|
Ik vind dat hier een andere kwestie aan de orde is.
De slager probeert je af te zetten, en geeft niet wat je vraagt.
De essentie van een zegel is de waarde: de opdruk van een zegel kost je niet meer of minder.
Maar voor het overige: geen probleem. Plak zegeltjes naar wens.