Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim

Wanneer zijde gij voor 't laatst onder de gewone mensen geweest?
|
Ik heb zo een vermoden... iets recenter en frequenter dan jij, te oordelen naar je benepen kijk op de zaak.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
nog  -er
de mensen zijn het kotsbeu om nog langer te moeten betalen, dat klopt, te betalen aan de winsthonger van het patronaat.
honderd duizend betogers. Ik wacht nog altijd op een massabetoging van de voorstanders van het pact.
|
Ik wacht daar inderdaad ook op. En het zal nog veel erger worden eens de volle omvang van het bankroet duidelijk wordt.
En die, "jan-met-de-pet" wijst niet in de eerste plaats naar de "winsthonger van het patronaat", maar naar de verspilzucht van de politiek. Jammer, en dat allemaal ondanks de intensieve pogingen van links om het aanzwellend ongenoegen te kanaliseren. Ga eens praten met "gewone mensen"; vraag hen eens waar volgens hen het probleem zit: bij de zakkenvullers in Brussel meneer. Bij hen die een systeem hebben gebouwd waardoor de eerste de beste luiwammes een heel leven kan teren op een uitkering die een pak hoger ligt dan menig pensioentje van de brave werkende mens die daarvoor heel z'n leven heeft afgedragen. Want ze wéten dat ze genoeg betalen, ze wéten dat die "winsthongerige patroons" ook effectief veel afdragen bovenop hun brutoloontjes...
Trek uw oogskes en oorkes eens open en beweeg u ook eens buiten uw smaldenkend kringetje; je zou verbaasd zijn wat je dan allemaal ziet en hoort.