Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Hi Bece,
Hebt U harde bewijzen dat onvrijwillige werklozen in mijn kraam past? 
Natuurlijk, mensen tips geven om niet te moeten gaan werken of om afgedankt te kunnen geraken, is veel socialer en verstrekt het solidariteitsgevoel onder de werkezels geweildiigg...... 
Natuurlijk langs de zijlijn staan lullen dat de wereld van iedereen is, dat iedereen het recht heeft om een riant onvoorwaardelijk basisinkomen te hebben (zonder te werken)... dat is natuurlijk plezanter, zeker als men niet moet bijdragen en enkel kan 'trekken'...

|
Als ik iets zou beweren dat volkomen uit de lucht gegrepen is en waar ik uiteraard geen enkel bewijs voor heb dan denk ik dat die bewering gedaan word omdat ze mij goed uitkomt. Voor u ???
Mensen tips geven om legaal (? maar imoreel) belasting te ontduiken is natuurlijk niet misdadig. Want belasting ontduiken is natuurlijk geen diefstal. Kan je mij bvb. een goede reden geven waarom zeer veel inkomsten vrijgesteld zijn van belastingen of slechts aan een beperkte belasting onderhevig zijn. Het is ook opmerkelijk dat dit allemaal inkomsten zijn die
uitsluitend aan grootverdieners voorbehouden zijn.
Ik ben geen voorstander van het onvoorwaardelijk basisinkomen. Er zijn betere en, volgens mij, eerlijker mogelijkheden. Daarom ben ik voorstander van het BROV. Omdat we dan
met zijn allen een eerlijke methode kunnen bedenken en niet, zoals nu, dat de oplossingen opgelegd worden door de grootverdieners die, uiteraard, uitsluitend hun eigen belangen op het oog hebben.