Discussie: Zaventem
Los bericht bekijken
Oud 23 maart 2006, 19:45   #35
Makkie
Lokaal Raadslid

Makkie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik snap de haat van de groene partijen tov de luchtvaart nog altijd niet. De luchtvaartindustrie is de enigste die hetzelfde doel heeft als de groenen, namelijk "sustainable growth". Met minder meer kunnen. Verder vliegen met minder brandstof dmv nieuwe technieken die vaak ook nog spin offs hebben in de dagdagelijkse industrie.

Hak maar eens in op de auto industrie, waar luxe en testosteron nog altijd de principiele factoren zijn.

PS: Zoek eens op, het verbruik van een jet motor 30 jaar geleden en die van vandaag.
Ik geef toe dat ik erom gevraagd heb met dat laatste zinnetje. Maar toch verbazen de reacties me. Ik heb helemaal geen haat tegen de luchtvaart of zelfs niet tegen de auto. Ik vind alleen dat men het juiste vervoersmiddel moet kiezen voor de juiste verplaatsing en dat men zich moet realiseren dat er grenzen bereikt zijn aan wat mens en milieu kan dragen.
Of die jonge mensen die met plezier 's nachts op DHL gaan werken ook nog zo gelukkig zullen zijn als ze daar tien jaar werken, durf ik bijvoorbeeld sterk te betwijfelen en ik ken ook heel wat mensen die kreunen onder het nachtlawaai en de hinder die het vracht- en autovervoer van en naar de luchthaven met zich meebrengt.
Ik zeg dus helemaal niet dat alle vliegtuigen en alle auto's teveel zijn, maar wel dat ze vaak oneigenlijk gebruikt worden.