Discussie: Rechten van de Mens
Los bericht bekijken
Oud 23 maart 2006, 23:30   #6
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Niets is universeel. Nergens ter wereld gelden dezelfde normen om mensen te beoordelen of te veroordelen. Is een dief de hand afhakken een schending van de mensenrechten ? Of de doodstraf ? Abortus ? Immigratie ? ... Alles is relatief en moet naar mijn persoonlijk inzien in zijn context worden gezien.

Uit de beginselverklaring van het Vlaams Belang :

De mens is vrij en de partij zal zich inzetten voor het beschermen van de individuele mens tegen het misbruik van staatsgezag. De partij verdedigt de vrijheid van meningsuiting, als eerste en belangrijkste beginsel van een democratische inrichting van de maatschappij. Daarbij horen ook - onder anderen - het recht van vereniging, de vrijheid van onderwijs, het recht van vergadering, de gewetensvrijheid alsook het recht op leven. Ook eigendom en de vrijheid van ondernemen - grondslagen overigens van economische ontwikkeling, tewerkstelling en welvaart - zijn wezenlijke vrijheden van onze samenleving.

De partij zal in haar politieke actie ten minste de rechten en vrijheden, zoals gewaarborgd door het bij de wet van 13 mei 1955 bekrachtigd Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden van 4 november 1950 en de in België van kracht zijnde protocollen bij dit Verdrag, alsook het zelfbeschikkingsrecht der volkeren in acht nemen en door haar diverse geledingen en verkozen mandatarissen in acht doen nemen
Wat concludeer ik daaruit? Aangezien de doodstraf in strijd is met het recht op leven, en handen af hakken in strijd is met het verbod op martelen, maar ook rekening houdend met het feit dat volgens het Vlaams Belang deze normen relatief zijn, schijnt het uit dat het Vlaams Belang vindt dat het recht op leven relatief is en in sommige culturen het gerechtvaardigd is om handen af te hakken of mensen te doden.
Bon, ik verklaar mezelf hierbij tot lid van de Stam der Handafhakkers (vrijheid van vereniging!) en volgens mijn cultuur en normen mag ik alle Vlaams Belangers uit moorden... Of wordt het recht op leven dan plots wel universeel als het over Vlaams Belangers gaat? Nogal inconsequent...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 23 maart 2006 om 23:31.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden