Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child
Wat gade gij doen met nen blaffer in u holster als je wordt overvallen ?
- Nen jackie chan move, zodanig dat ge den tijd hebt om nen blaffer uit uw holster te nemen en dan hun wapens uit hun handen schieten gelijk lucky luke ?
- Pepperspray kan je ff verbergen achter je portefeuille/gsm en dan sprayen, maar enkel als de situatie dat toelaat.
Wat gade gij doen als ze inbreken in u huis ?
- Met uwe 12 gauge shotgun in pure rambostijl op zoek gaan naar de inbrekers en u living voorzien van artistieke rode vlekken ?
- Ik zet mijne stereo ff open, bel de flikken en spuit ff met de pepperspray op de traphal als dat nodig is.
Hou je is bezig met dingen die een reëel risico inhouden, het kan goed zijn dat jij in Zuid-Afrika in een andere situatie zit maar dat wil niet zeggen dat het hier hetzelfde is.
Als je vrije wapenverkoop gaat toelaten, dan zal dat ervoor zorgen dat ook de criminelen gemakkelijker aan wapens geraken, overvallen en inbraken zullen geweldadiger worden en vaak dodelijke slachtoffers eisen.
Kijk ook maar eens naar de dolle schutters die er zich in de afgelopen jaren hebben laten zien, denk maar eens aan de drama's die zich in scholen in de VS en in Duitseland hebben afgespeeld.
Er zijn alleen maar slechte gevolgen verbonden aan een vrije wapenverkoop.
|
In Duitsland is geen vrij wapenbezit/dracht.
Ik meen me trouwens te overdenken dat criminelen wel altijd in het bezit van wapens zijn, terwijl het enkel de goede burgers zijn die door die maatregelen worden getroffen...
Zie je, een Italiaanse maffiacorporatie onderwerpt zich natuurlijk niet aan die wapenwet.
Het heeft niets te maken met de mens en het wapen, maar met de verantwoordelijke, zorgzame mens en het onderhouden wapen dat aan studie is onderworpen. Of zijn politieagenten genieën, dat zij alleen een wapen kunnen voorwenden
Twee huizen van mij was vroeger de rijkswacht - begin jaren negentig hebben ze er eens ingebroken en het arsenaal leeggeroofd... Als dat niets zegt
PS Ik zit niet in Zuid-Afrika, alleen in mijn levendige flash-backs