Citaat:
Irak: doodseskaders liquideren homoseksuelen
Sinds de fatwa (doodsbevel) van grootayatollah Ali Al-Sistani tegen holebi's, hebben doodseskaders in Irak het gemunt tegen holebi's.
"Als holebi leven in Irak is een ware hel. En sinds de fatwa is het niet beter geworden." vertelt vluchteling Ali in Londen.
"Ze lokken homo's via chatsites en doen zich voor als een date. Ongehuwde dertigers en verwijfde mannen worden nauwlettend in de gaten gehouden en worden verplicht snel te trouwen. Wie dat niet doet, verdwijnt en wordt dood teruggevonden."
Tasheen (31) zag hoe vier vrienden verdwenen, en is bang om buiten te komen. "Duidelijk homoseksuele mannen kunnen niet buitenkomen. Mijn beste vriend is onlangs vermoord omdat hij gay was."
Toneelacteur Bashar (34) verstopte zich na doodsbedreigingen tegen hem en zijn familie. "We vroegen de Amerikanen om hulp en bescherming, maar ze lachten het probleem weg. Het zijn de Amerikanen die het probleem zijn."
|
Lees ook;
http://www.democracynow.org/article....6/03/23/153203
Ik ben er nog steeds niet uit wat ik het ergste vind. Het systematisch vermoorden van holebi's of de Amerikanen die ermee lachen.