Los bericht bekijken
Oud 26 maart 2006, 12:04   #36

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het gaat hem natuurlijk over de "hogere" opleidingen alvast.
Maar ik weet niet of dat wel zo juist mag zijn dat iedereen het recht heeft zich studie's te doen uit verveling of interesse?
Vind van niet. Is studie tenslotte geen "tool" om iets te bereiken? En als wij van de gemeenschap u of een ander die "tool" bekostigen, moet je er dan niks voor in de plaats zetten?
Tenslotte gemeenschapsgeld is geen grabbelton (toch voor ons niet).
Uiteraard wat u zelf betaald is uw zaak.
Pure Bullshittttt. Al de helft van mijn leven volg ik avondcursussen. Louter uit interesse en niet omdat het moet van mijne werkgever. Het geeft me het voordeel mee te zijn op een aantal vlakken maar moest mijne werkgever me verplichten, 'k zou het nog nie goe weten. Voor mij is studie (op welk vlak dan ook) eigen keuze, en vooral om bepaalde leegtes op te vullen.
Een professor aan de universiteit moet misschien nog vijf uren per week doceren aan zijn universiteitsstudenten. Al de rest is eigenlijk studie (experimenteren is ook een vorm van studie) en daar krijgt hij een riante wedde voor. Geeft wel te bedenken vermits zijn bijdrage eigenlijk maar beperkt is tot vijf uren per week (waarvan misschien maar twee uurkes blijft hangen bij een kwart van de studenten). Toch zou hij die vijf uren per week niet kunnen investeren mocht hij de rest van de week niet kunnen wijden aan studie.

Laatst gewijzigd door Karma : 26 maart 2006 om 12:06.
Karma is offline   Met citaat antwoorden