Los bericht bekijken
Oud 26 maart 2006, 13:18   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard BIAC versus ZAVENTEM

Citatie Bert Anciaux.
Vrijdag 02 mei 2003
Heel de nacht heb ik zitten woelen. Waarom kan Durant zomaar straffeloos regeringsbeslissingen naast zich neerleggen?
Gisteren ben ik ook verschoten van het bericht dat Durant in dit dossier opnieuw liegt en bedriegt. Maar eigenlijk was ik vooral verwonderd over het feit dat nu pas de pers daarmee uitpakte. In mijn dagboek heb ik elke dag van deze week het reeds hierover gehad. Op dinsdag had ik al aangekondigd dat Durant deze vluchten boven het centrum van Brussel ging schrappen.
Nu Brepoels dit berichtje overneemt hoort heel de wereld het.
Inmiddels zit ik samen met Frank Vandenbroucke al enkele dagen zwaar druk uit te oefenen op Verhofstadt. Waarom reageert hij niet onmiddellijk? Is er een link met de verkoop van Biac?
Willen de liberalen zoveel mogelijk geld halen uit een eventuele privatisering? Daarom geen beperkingen? Dit zou pas een puur complot zijn !
Bovendien ben ik verbaasd over het feit dat Agalev nu beweert dat Durant deze vliegroute heeft geschrapt omdat de stad Brussel een geding heeft aangespannen tegen het federale akkoord van begin van dit jaar. Kom zeg, dan moesten alle beslissingen van Durant sinds het begin van deze
legislatuur ook geschorst zijn, daar ondermeer ikzelf een rechtsgeding heb aangespannen.
Pittig detail dat blijkbaar iedereen over het hoofd ziet. Dat geding van de stad Brussel werd in de gemeenteraad door ALLE partijen goedgekeurd, behalve één: nl. spirit.
ALLE andere partijen, inclusief CD&V, VLD, AGALEV en VLAAMS BLOK hebben meegestemd in de gemeenteraad om géén nachtvluchten boven Brussel te krijgen !
Wie is er hypocriet in dit dossier?


BIAC nu in handen van de privé, maakt bijna 18% meer omzet.
CEO Vandenboscche mag tevreden zijn.
Kon dit alleen maar door in privé handen te komen.
En gaat CEO L.Van Den Bossche die met zijn komst...deze privatisering
misschien heeft mogelijk gemaakt, ijveren voor nog meer trafiek.
Trafiek dat Zaventem van in het beginnen niet aankon.
Of moeten de burgers van wie men opnieuw een stuk openbaar domein van heeft weggenomen ook nog hun nachtrust opgeven.
Om meer geld te bezorgen aan een buitenlands bedrijf (wij waren niet goed genoeg) en aan zijn aandeelhouders en beheerders, wie dat ook mag zijn...
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden