Mijnheer Ostyn : Ik zeg niet dat sigaretten verboden zijn, vuurwapens zijn ook niet verboden, ik zeg alleen maar dat het 2 van de vele zaken zijn die op een of andere manier onderworpen zijn aan een repressieve reglementering.
Kortom : het is volgens mij een maatschappelijk fenomeen dat er steeds meer repressief gereglementeerd wordt. Is dit te begrijpen ? Jawel : want het totaal vrij laten van zowel vuurwapens als bijvoorbeeld ook roken heeft een negatief effect op de volksgezondheid. Is dit betreurenswaardig ? Zeker : het zou veruit te verkiezen zijn dat de mensen zich wat meer om hun gezondheid bekommerden (en die van hun medemensen), zonder dat daar een massa reglementen en hopen controlleurs voor zouden nodig zijn.
Roken en vuurwapens zijn momenteel toegelaten : maar onderworpen aan een vorm van reglementering. Gaan we meer en strengere reglementering tegemoet ? Zeker en vast : roken zal in steeds meer landen van de EU
ook in alle vormen van Horecazaken verboden worden. Vuurwapens zullen quasi volledig geband worden.
Wat is mijn mening hierover ? Ik vind het verbod op zich spijtig want ik zou verkiezen dat de mens beschaafd genoeg zou zijn om deze zaken spontaan te mijden.
|