Los bericht bekijken
Oud 26 maart 2006, 18:44   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

[quote=/\|cazar;1597860]Als een grote meerderheid in bepaalde Vlaemsche ( is de schrijfwijze nu correct ? ) randgemeenten zich liever wil aansluiten bij BXL dan bij Vlaenderen, kan je dat dan nog tegenhouden ? Neen, mij dunkt.

...
quote]

En als wij afspreken met enkele honderden mensen om naar een dorpje in de Ardennen te gaan wonen, dan kunnen wij eisen dat dat dorpje overgeheveld wordt naar Vlaanderen?
Of de Marokanen kunnen vragen om Sint Joost ten Node over te hevelen naar Marokko?

Neen vriend, zo werkt dat niet.
Dat spelleke van zoveel jaren terug, met het systematisch opschuiven van de taalgrens, dat pakt niet meer.

Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik ooit op het Vlaams (on)Belang zou stemmen, maar ... is Di Pupo nu echt bezig te proberen mij te overhalen om het wel te doen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden