Los bericht bekijken
Oud 29 maart 2006, 14:57   #91
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ik vrees dat die twijfelachtige eer u toekomt.
Om niet in een welles-nietes discussie te verzanden: op http://en.wikipedia.org/wiki/Liberal_democracy , toch een relatief neutrale bron, zal u zien dat liberale democratie de term is die normaal gebruikt wordt voor het type regime dat we kennen in de landen van de Europese Unie, in de VS, in Indië, in Japan, in vele landen van Latijns-Amerika, enzovoort.

Het feit dat er beperkingen zijn op de basisvrijheden die in een liberale democratie gelden, is een feit dat zo oud is als de liberale democratie zelf is.

Het liberaal-democratisch regime mag gerust bekritiseerd worden, maar als je nieuwe definities wil invoeren, preciseer ze dan. Zoniet spreken we niet over hetzelfde en als we niet over hetzelfde spreken, dan blijft het een welles-nietes-spelletje en komen we geen stap vooruit.

Ik heb mijn definitie duidelijk gepreciseerd, met bronvermelding. Mijn definitie is de algemeen aanvaarde definitie in de politieke wetenschap en ook andere encyclopedia zullen hetzelfde resultaat geven als Wikipedia. Als je het oneens bent met deze definitie en een nieuwe wil invoeren, is dat jouw recht, maar dan moet je deze definitie wel duidelijk precizeren.

Met dank,

Kallikles
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden