Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2002, 17:32   #23
Roland Duchâtelet
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KarlMarx
Vivant is dan ook iets voor op Europees niveau, maar het moet dan wel ineens in alle landen geintroduceerd worden. Maar dat is ook niet het probleem, het gaat van te veel hypotheses uit en dat is op economisch vlak onaanvaardbaar. Het is ook niet gestoeld op een deftig economisch onderzoek en alle economen die ik ken lachen het systeem weg. Ik heb zelf ook nog een economische tekst uitgewerkt over Vivant en ik zal hem in de vakantie eens posten. Als Vivant wordt opgenomen vind ik even goed dat de PvdA en de SAP moeten worden opgenomen omdat zij meer gemeenteraadsleden hebben en de PvdA haalt zelf meer stemmen, heeft meer leden en is veel beter ingepland. Maar ik wl duidelijk stellen dat ik geen aanhanger ben van de PvdA.
Uw info is niet juist: Vivant had 4 keer meer stemmen dan de PVDA bij de laatste parlementsverkiezingen (terwijl de PVDA al 20 jaar meedoet en het voor Vivant de eerste keer was). We hebben 7 verkozenen in gemeente/provincie. PVDA dacht ik, vijf.

De dekaan economie/sociologie van de VUB, Prof Vilrockx, komt er openlijk voor uit dat hij Vivant is, en er zijn nogal wat proffen economie en sociologie die medestanders zijn van Vivant. Dus verruim uw kennissenkring, zou ik zeggen.

Ander advies, ik geef een voordracht over onze economische situatie nu zaterdag in de Rode Pomp in Gent (zie www.Vivant.org) en overtuig je zelf.