Los bericht bekijken
Oud 2 april 2006, 02:36   #89
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pie Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
je moest eens weten hoe hard ik gelachen heb toen iemand van de rode jeugd een verslag van de vorming op een vergadering had laten liggen, waarin in het kort stond dat blokbuster eigenlijk fascistisch was (blokbuster kwam van trotskisten die aan entrisme in doen en dus daadwerkelijk steun geven aan de sociaaldemocratie, die eigenlijk sociaalfascisten zijn. conclusie: blokbuster zijn fascisten)

nog geen uur later was er dus een vergadering van blokbuster in hetzelfde zaaltje, de sfeer zat er direct goe in
t'is toch gek dat zo'n uitspraken nergens in brochures of officiële (zelfs interne) documenten ziet staan. Het is iedere keer hetzelfde: die heeft dat gezegd tegen me, ik heb dat eens op een papiertje zien staan van iemand van rode jeugd, ik heb gehoord dat die dat zou gedaan hebben...

Ik vind dat trotskisten in de geschiedenis regelmatig munitie hebben gegeven aan de rechtse (ook fascistische) krachten om verwarring en verdeeldheid te zaaien binnen de linkse beweging en die zo te verzwakken. Je kan dan zeggen: trotskisme speelt in de kaart van het fascisme, van de cia,enz... Hetzelfde heb je met gauchisme in het algemeen, dat denkt van zichzelf links te zijn, maar speelt uiteindelijk in de kaart van rechts. Maar nu om te zeggen: blokbuster zijn fascisten, dat klopt niet als conclusie van die redenering. Ideaal om dan aan mensen te gaan vertellen hoe verkeerd de pvda wel niet is, maar evenzeer ideaal om niet in te moeten gaan op de achterliggende denkwijze van zulke uitspraken....
mag je dat hier honder keer komen af doen als verzonnen uitspraak, ik heb ze met mijn eigen ogen zien liggen
en het stond bijna letterlijk op een klein blaadje zoals ik het hier neerpende da is nog het grappigste (het waren notities van een aanwezige)

begin jaren '90 btw

Laatst gewijzigd door Proletariër : 2 april 2006 om 02:39.
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden