Los bericht bekijken
Oud 3 april 2006, 17:33   #162
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het ging er hier over welke voordelen de burger zou hebben bij het splitsen van de BHV. Ik gaf u er drie. Daarop begon u te zeuren over vlamingen, die het niet waard zijn om recht aan te doen, Sinterklaas en soevereiniteit.

Ik mag hieruit begrijpen dat u met uw mond vol tanden staat?
Ik heb mijn gebit teruggevonden.
1. Hoe weet jij dat op voorhand, je hebt geen enkele ondervinding op . federaal gebied ?.

2. Elk land zou de grondwet moeten handhaven, maar wat theoretisch is kan in de praktijk heel anders uitdraaien. Te meer, moest Vlaanderen aansluiten bij Nederland zouden er toch een paar wijzigingen moeten gebeuren aan die grondwet bij julie.

3. Waarom denk je dat er rust zal zijn op communautair vlak, omdat er geen frans gesproken word ?. Wanneer ze in Vlaanderen iemand met een andere "vlaamse" tongval horen word hij scheef bekeken.

Maar wat heeft dit met BHV te maken?
De vraag was: welk voordeel heeft de burger met een splitsing van BHV.
Niks en helemaal geen omdat dit alles politieke opklopperij en gekonkel is waarvan de burger het slachtoffer wordt. En kom niet af dat diezelfde burger last heeft van enige "verfransing" in zijn dorp, want niemand verplicht hem iets anders dan zijn eigen taal te spreken.