Los bericht bekijken
Oud 4 april 2006, 13:10   #5124
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
I.v.m met zogenaamde parralle realiteiten die hier soms aangeraakt worden is het interessant om eens te zien wat de ontdekker van LSD , de wetenschapper Albert Hoffman daarover te zeggen heeft. Vele culturen hebben hallicunogenen gebruikt om zogenaamde "parralle" werelden, mentale universa te bezoeken, bv de shamanen. LSD was een stof die dit naar miljoenen gebracht heeft.
Ach, 'parallelliteiten' zijn slechts de voorbode van het holisme; dan is dat 'separatisme' niet meer nodig. De integratie van al die parallelle werelden in één wereldbeeld is precies een mogelijkheid die het 'paranormale' (zoals velen het plegen te noemen) weet te bieden.

Een holistische wereldvisie; vele mensen hebben er ondertussen kaas van gegeten. Zo weten we ondertussen echt wel dát het zin heeft om te bidden voor het welzijn van mensen die worden onderdrukt. Het beïnvloedt in elk geval de eigen levenshouding. Dit is mede bewezen via de chaos-theorie.

Dat er een 'wereld buiten de onze' zou zijn, gaat er bij mij niet in. Juist omdat ik daar ben geweest. En er was niets. Enkel in de 'lagere regionen', toen mijn brein als het ware werd 'heropgestart', ontstonden er visioenen. Dingen als voorspellingen, engelen en dat soort zaken, volledig verklaarbaar vanuit mijn eigen geest en compleet stoelbaar op de theorie van chemie in het eigen hoofd. Er was niets, maar dan ook niets dat mij ook maar in het geringst deed vermoeden dat er zoiets als god, aliens of wat-dan-ook buiten mijn eigen, menselijke bewustzijn zou bestaan.

Niets. En ik denk dat er hier op dit forum niet veel rondlopen die zo ver (buiten zichzelf?) hebben durven gaan als ik, dat meen ik serieus.. Niets.

De Schoonheid wordt immers niet voor niets gevonden in de verstilling, in het Niets, de Leegte van het Bestaan? Die is niet leeg om te worden ingevuld; dat is de denkfout die mensen (als Pin d'Ar bijvoorbeeld) telkens weer maken. Die leegte =. Dat wij, mensen, die telkens weer inkleuren, is onze eigen zorg. Dat hoeft niet, want in essentie is de mens leeg. Niets. Schoonheid van het moment, zen, tijdloos, god.

De rest is eigen invulling (of die van anderen, natuurlijk)
Dat is voor mij de Nieuwe Wereld Orde; mensen die in zichzelf durven te geloven.

Laatst gewijzigd door Mephisto : 4 april 2006 om 13:11.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden