Los bericht bekijken
Oud 4 april 2006, 13:11   #11
Jewel
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Nogmaals, het werk vam Rushton is belachelijk, wetenschappelijk ondermaats onderbouwd en vooral geinspireerd door een persoonlijke agenda, nl. het geloof in de superioriteit van het blanke ras t.o.v. de zwarten.
Van mij mag je geloven in de superioriteit van wie of wat je wilt (dat is en blijft vrij subjectief), maar welke wetenschappelijke onderbouw is er om te claimen dat er géén verschillen zijn tussen rassen?

Heeft God de witten, de zwartjes en de gelen soms gelijk geschapen?
Of heeft iedereen een ziel die dan maar gelijk is?

Sorry, maar ik geloof niet in een goddelijke schepping of het bestaan van een ziel. En helaas zijn dat de enige verklaringmodellen die ik kan bovenhalen om de gelijkheid tussen rassen te ondersteunen. Kan jij beter?

Iedereen die het Darwinisme en de evolutieleer serieus neemt, moet concluderen dat er wel degelijk verschillen moeten zijn tussen populaties die al decennia lang van elkaar gescheiden zijn geweest, en in verschillende omgevingen geëvolueerd zijn.

By the way, als Rushton zijn gegevens manipuleert om de blanken er beter uit te doen komen dan de zwarten, waarom komen de oosterlingen er dan nóg beter uit dan de blanken? Volgens dezelfde logica zijn blanken dus inferieur aan oosterlingen. Niet echt een conclusie die blanke superioriteit ondersteund.
Jewel is offline   Met citaat antwoorden