Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jewel
Van mij mag je geloven in de superioriteit van wie of wat je wilt (dat is en blijft vrij subjectief), maar welke wetenschappelijke onderbouw is er om te claimen dat er géén verschillen zijn tussen rassen?
Heeft God de witten, de zwartjes en de gelen soms gelijk geschapen?
Of heeft iedereen een ziel die dan maar gelijk is?
Sorry, maar ik geloof niet in een goddelijke schepping of het bestaan van een ziel. En helaas zijn dat de enige verklaringmodellen die ik kan bovenhalen om de gelijkheid tussen rassen te ondersteunen. Kan jij beter?
Iedereen die het Darwinisme en de evolutieleer serieus neemt, moet concluderen dat er wel degelijk verschillen moeten zijn tussen populaties die al decennia lang van elkaar gescheiden zijn geweest, en in verschillende omgevingen geëvolueerd zijn.
By the way, als Rushton zijn gegevens manipuleert om de blanken er beter uit te doen komen dan de zwarten, waarom komen de oosterlingen er dan nóg beter uit dan de blanken? Volgens dezelfde logica zijn blanken dus inferieur aan oosterlingen. Niet echt een conclusie die blanke superioriteit ondersteund.
|
Ik beweer nergens dat er geen verschillen zouden zijn tussen rassen. De grote fout die Rushton maakt is dat hij een zeer arbitraie rassenopdeling maakt, nl wit tegen geel tegen zwart, om het cru uit te drukken, en dat hij vervolgens die arbitraire opdeling misbruikt om zijn eigen ideologie wereldkundig te maken. Er is al genoeg geschreven over het feit dat zijn methodes, net zoals de Bell Curve trouwens, helemaal niet wetenschappelijk zijn en dat ze statistieken bewust verkeerd interpreteren of negeren. Dat is wat telt voor mij...
Nogmaals, als je kijkt naar Rushton's loopbaan, achtergrond en de partijen waar hij steun van ontvangt, dan wordt zijn theorie op zijn minst zeer twijfelachtig. Een dergelijk persoon kan niet objectief zijn.
Trouwens, in het boek worden zeer veel negatieve dingen gezegd over zwarten (ze zijn agressief, hun criminaliteit zit in hun genen,...), maar zeer weinig positieve dingen.