Los bericht bekijken
Oud 4 april 2006, 20:03   #2
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teerke Bekijk bericht
In verscheidene posts heb ik reeds aangeveven dat ik een depressie-patiënt ben. Zeggen dat ik waarschijnlijk niet alleen
Ik zal mezelf outen om u te ondersteunen.

Ik heb het zelf ook meegemaakt, ik was toen nog jong ( nu nog, maar toen nog jonger ), door een reeks van flinke tegenslagen, de ene na de andere, de situatie steeds uitzichtlozer wordende, met koning drank goede maatjes geworden, helemaal de dieperik in.
Dat heeft me ongeveer 1,5 jaar geduurd eer dat ik erboven was.

Hoe ? Ik kon toen alleen op mezelf beroep doen: iedere dag sporten ( in het begin zat mij dat dik tegen ), iedere dag makreelfilets eten ( rijke bron aan omega 3 vetzuren ), volop buitenlucht opzoeken. Na een tijdje ben ik begonnen met het dagelijks beoefenen van yoga.

Doorgezet, en na die periode tot nu zo sterk geworden dat ik heel de wereld bij wijze in mijn binnenzak kan stoppen.

Zie depressie als een genezingsproces: je wordt depressief om van iets anders te genezen, om zelf orde op zaken te stellen, en die zaken liggen in jezelf.

Hopelijk kan dat menig mensch helpen.

Een oude yoga leraar van mij zei na nieuwjaar steeds: ik hoop dat ge dit jaar serieus wat tegenslag meemaakt, dat maakt een sterker mensch van u.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden