Los bericht bekijken
Oud 24 juli 2003, 15:59   #6
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Kinderen en volwassenen kunnen prima een vriendschap ontwikkelen maar kinderen zijn lichamelijk nog niet voldoende ontwikkeld en geestelijk nog niet voldoende gerijpt om seks te kunnen hebben of sexuele handelingen te kunnen verrichten. Het fenomeen is inderdaad jarenlang wat verzwegen geweest maar voor mij blijft het een ziekelijke perversie.
Ik heb als kind vriendschappen gehad met volwassenen (hoe kun je anders je familieleden noemen ? Maar er waren ook kennissen van mijn ouders.) en die gingen niet zo ver dat die mensen mij aanraakten op plaatsen die toch vrij intiem zijn. Knuffelen en spelen is één ding, "dieper" gaan en tongzoenen is toch wat anders. Vooral mijn stiefvader was zeer voorzichtig wat zijn omgang met mijzelf betrof want hij kon immers door mijn vader vanalles beschuldigd worden als die het in zijn kop kreeg om mijn moeder nog eens te pesten.
Maar ik ben als kind wel eens mannen tegengekomen die mij bepotelden (een ijsjesventer onder andere) en dat was niet leuk.
Dus: wat mij betreft is pedofilie wel degelijk slecht voor kinderen. Hoewel kinderen bevriend kunnen zijn met volwassenen mag er geen sexueel geladen sfeer ontstaan. Het is aan de volwassene om dat te voorkomen of te doen stoppen.