Los bericht bekijken
Oud 5 april 2006, 08:48   #454
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ik heb het genoegen gehad om verkering te hebben gehad met een meisje uit de DDR. Ik spreek nu van de periode 1977-1980. Ik heb nergens zo'n facistisch bewind gezien als daar, de kinderen werden door de Stasi gerecruteerde schooljuf ondervraagd over de kleur van het zandmannetje van de televisie. Was het de kleur van de West-Duitse televisie, dan konden de ouders op zware diciplinaire straffen rekenen. Hoe haal je in je hoofd om kinderen mbv Gestapo-technieken te ondervragen over hun ouders. Verder was alles in de DDR rot en kapot, tot aan de anti-conceptiepil toe.
En wat betreft die Nederlandse taal, ooit wel eens gehoord van de Wereldtentoonstelling van 1958, toen het "Belgisch" paviljoen de Nederlandse Taal min of meer boycotte.
Ik ben ook in de DDR geweest, maar was te jong om er veel van op te steken, wel heb ik vrienden en familie die in de voormalige Sovjet_Unie woonden, en hun oordeel is helemaal niet zo eenduidig negatief.
Alleszins is uw verhaal niet het verhaal van veel voormalige DDR=onderdanen, anders zouden niet zoveel mensen ter'ug op de vroegere eenheidspartij stemmen, ik merk ook dat er veel meer nostalgie is naar het vroegere systeem in Oost=Duitsland, terwijl ik nog geen enkele Duitser nostalgisch hoorde terug verlangen naar het nazi=verleden.
Wat wil je nu zeggen met dat verhaal over de wereldtentoonstelling, ik heb nog folders bekeken in het archief over de wereldtentoonstellig en die waren allen keurig tweetalig.
Ik ntwoord
tomm is offline   Met citaat antwoorden