Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma
Momenteel veel werklozen, vergrijzingsproblematiek, knelpuntberoepen, enz ...
In plaats van steeds op elkaar af te geven zou het misschien interessant zijn om eens te bekijken hoe iedereen op een deftige manier aan 't werk kan geraken.
Gelieve niet af te komen met "terugsturen naar land van herkomst" aub, want dat zit er toch niet in.
|
Tja, ik heb op dat vlak de moed wel helemaal opgegeven. Ik geloof er niet meer in. Ik heb me al suf zitten piekeren en alles tegen elkaar afgewogen maar ik zie op dat vlak geen enkele mogelijkheid meer.
Om eindelijk eens wat meer geld te verdienen zou ik fulltime moeten werken. (En dan niet voor een minimum-inkomen anders heb ik daar ook niets aan).
Als ik fulltime werk heb ik onvoldoende tijd om met de kinderen bezig te zijn, mijn huishouden en boodschappen, papieren ..... te doen.
Met andere woorden, stress en nog eens stress omdat ik vanaf dan op alle vlak voel dat ik tekort schiet. Ik weet dat er duizendpoten bestaan die erin slagen om dit alles te combineren. Jammer genoeg ben ik niet zo'n duizendpoot, integendeel. Ik ben een zenuwpees die in het land van chaos terecht komt als ik gedurende lange tijd teveel onder stress sta. Ik heb me al afgevraagd of ik misschien gehandicapt ben, want anderen lijken het wel allemaal aan te kunnen terwijl ik vooral nood heb aan tijd om alles rustig aan te pakken. Of zou ik ook ADD hebben misschien?
Ik moet dus kiezen tussen fulltime werken waarbij ik om de paar jaar helemaal koppie onder ga, ziek en overspannen raak of anderzijds halftime of zelfs niet gaan werken en vervolgens constant in geldproblemen verkeer.
Eerlijk gezegd voel ik voor beide opties niet veel maar dat is nu eenmaal de keuze, voor ieder van ons.

Een basisinkomen lijkt me nog het meest menselijke, ik hoop dat dat er ooit komt.