Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Maar even serieus: Elke keer als ik een waal en/of franstalige ontmoet, is die persoon hartelijk, vriendelijk en doet zelfs zijn best een woordje nederlands met me te spreken. Uw houding, en die van een aantal andere taal-extremisten, schiet me echter in het verkeerde keelgat.
Zijn al die andere franstaligen nu zo vriendelijk tegen me omdat ik nederlander ben i.p.v. vlaming? Of denkt iedereen zoals u en voeren ze voor mij een toneelstukje op?
Uw taalarrogantie is in ieder geval stuitend. Ik begin de vlaming steeds meer en beter te begrijpen.
Voor wat betreft engelsen en italianen kunt u gelijk hebben. Maar bij duitsers zie ik de afgelopen 20 jaar een ferme verandering; De meeste duitsers w�*llen in het internationaal verkeer niet eens meer hun eigen taal gebruiken maar het engels. Ook doen ze erg hun best om zich te verdiepen in hun buurlanden en de taal ervan.
|
Reden te meer om eindelijk eens te begrijpen dat al die heisa het werk is van politieke opportunisten.
Wat de Duitsers betreft, rij eens van Trier tot Freiburg, het ganse "Schwarzwald" dus, en check eens hoeveel er de taal van hun naaste buur spreken.