Los bericht bekijken
Oud 25 juli 2003, 00:13   #172
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
De vrouw van mijn Palestijnse collega (steevast met hoofddoek, hoewel hij dat niet verplicht) is nu alleen een maand op reis.
Nou zo'n overtuigde moslima zal ze dan wel niet zijn! Moslima's mogen slechts maximaal gedurende DRIE dagen alleen op reis.

Zelfs alleen een vliegtuig nemen mag niet echt, want ook die drie dagen worden omgerekend in de afstand die men toen in die tijd kon afleggen: ze mag niet verder dan 45km van huis gaan geloof ik!
En waar heeft Mohamed dat gezegd? (oprechte vraag, ik ken niet alle hadiths, de sunna en de Koran van buiten )
Citaat:
Ayaan Hirshi Ali is nu net iemand die als ONDERDRUKTE moslima werd opgevoed en ondertussen die religie heeft afgezworen.
Net daarom wordt ze door zovele moslims uitgespuwd! De waarheid mag niet gezegd worden en nog veel minder aan het licht gebracht.
Misschien kan je haar boek "De Zoontjesfabriek" eens lezen!
Juist, ze is geen moslima meer, en maakt dat heel duidelijk. Maar :
Citaat:
Ze krijgt officiële steun betuigingen uit allerlei hoeken — van de Vrouwenalliantie tot moslimorganisaties, van Nederlandse journalistes tot mannen van Marokkaanse origine, zoals Hafid Bouazza — maar ook gruwelijke reacties uit de moslim gemeenschap die slechts bevestigen waar zij zich zo tegen verzet. (bron : De Groene Amsterdammer)

Hett blijft wél een feit dat er genoeg citaten kunnen worden aangevoerd om een hele hoop dingen te hekelen.

De gearrangeerde huwelijken :
Citaat:
My father married me to his nephew, and I did not like this match, so I complained to the Messenger of Allah (PBUH). He said to me: `Accept what your father has arranged.' I said, `I do not wish to accept what my father has arranged.' He said, `Then this marriage is invalid, go and marry whomever you wish.' I said, `I have accepted what my father has arranged, but I wanted women to know that fathers have no right in their daughter's matters (i.e. they have no right to force a marriage on them).

See Fath al-Bari, 9/194, Kitab al-nikah, bab ikrah al-bint 'ala al-zawaj; Ibn Majah, 1/602, Kitab al-nikah, bab man zawwaja ibnatahu wa hiya karihah; al-Mabsut 5/2.
De minderwaardige positie van de vrouw :
Citaat:
A man came to the Prophet (PBUH) and asked him, "O Messenger of Allah (SWT), who among people is most deserving of my good company?" He said, "Your mother." The man asked, "Then who?" The Prophet (PBUH) said, "Your mother." The man asked, "Then who?" The Prophet (PBUH) said, "Your mother." The man asked, "Then who?" The Prophet (PBUH) said, "Then your father."

(Bukhari and Muslim), See Sharh al-Sunnah, 13/4, Kitab al-birr wa'l-silah, bab birr al-walidayn
Voorts wordt er in dit hele verhaal één belangrijke factor vergeten : volgens de Islam is een goede vrouw weliswaar gehoorzaam aan haar man, maar volgens de Islam moet diezelfde man zijn vrouw ook met respect behandelen. De onderdrukking van de vrouw kan bezwaarlijk "respectvol" genoemd worden...

met vriendelijke groeten

Rond de vrouw in de Islam is volgend boek aan te raden :

een vertaling door Nasiruddin Al-Khattab van het boek
The Ideal Muslimah
(Dr. Muhammad Ali Al-Hashimi )

Absoluut GEEN moderne interpretatie van de Islam (stelt : de vrouw moet gehoorzaam zijn aan de man enz enz), wél een genuanceerder beeld van wat Islam nu wel zegt en wat niet over de moslima.

(volledige boek is te lezen op het internet : http://www.usc.edu/dept/MSA/humanrel...idealmuslimah/ )
[size=4]Wil je weten wat de bijbel zegt?[/size]
Kijk dan ook eens hier:RAPE AND ABUSE ACCORDING TO GODS WILL
op deze link kan je 't terugvinden...:
http://forums.govteen.com/showthread...threadid=13263

,
Die onderdrukking van de vrouw buiten de westerse wereld is wel degelijk reëel, en niet alléén in de islamlanden . De Islam wordt hiervoor als excuus gebruikt, misbruikt is het juiste woord.
Ik vond dit interessant tekstje op het net, vol bijbelverwijzingen... Ik heb ze niet geverifiëerd, en 't is duidelijk niet volledig, maar 't geeft je een ideetje waar we hier in Europa zolang achterliepen (Bush, Ierland, Griekenland, Polen en Rome nog altijd, trouwens! maar ik vergeet er een boel...)

Het tekstje staat op een forum en de commentaren en discussie erna besparen jullie het zoeken naar je bijbel...(als vrijzinnige bezit ik de bijbel in 3 talen en de koran in 't Frans, en ik heb beide gelezen ook, wat waarschijnlijk meer is dan sommige mensen, die gewoon propagandamateriaal copiëren van de FFI-site)

Quotes derive from the Old and New Testament using translations from 11 different bibles.

Whenever we read the obscene stories, the voluptuous debaucheries, the cruel and torturous executions, the unrelenting vindictiveness with which more than half the Bible is filled, it would be more consistent that we call it the word of a demon than the word of god.
-Thomas Jefferson

Rape victim must marry rapist (and rapist pays her father some money).
Deuteronomy 22:28
Soldiers are allowed to marry and engage in forced intercourse with female captives (maybe you shouldn't send the Bible w/ your son when he goes off to war).
Deuteronomy 21:10-14
Lot offers his daughters to be gang-raped by a mob.
Genesis 19
There was no punishment for Lot's abhorrent act. In fact, God sent two angels to save Lot from the upcoming destruction of his city right after the above incident.
Genesis 19:15
Sadistic ritual a wife is supposed to endure if her husband is 'jealous' or suspects adultery. The ritual is performed by a priest and is supposed to induce an abortion.
Numbers 5:11-29
If a husband questions the virginity of his wife, she is to be examined before the elders of the city.
Deueteronomy 22:13

[b]En wij hier maar verontwaardigd doen over die "schandalige" koran...[/b]
filosoof is offline   Met citaat antwoorden