Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Ik wil er gerust nog wat over doorbomen hoor.
Feit is toch wel dat onder die door jou gebruikte symbolen miljoenen mensen het hoekje omgegaan zijn.
Als ik onder mijn naam een beeltenis zou hangen van Hitler of een nazi-symbool(dit is een totaal uit de lucht gegrepen veronderstelling  ) zou jij mij daar dan nooit over aanspreken Lorens ?
Ik denk dat, terecht, het kot te klein zou zijn. 
|
Onder het dollarteken zijn ook miljoenen mensen het hoekje omgegaan. Ga ik daarom nen Amerikaan hier op de Grote Markt hier gaan uitschelden? Neen natuurlijk niet!
Ik heb hier al tientallen mensen gehad die meenden te weten dat ik Stalin bewonderde alleen om die hamer en sikkel. Ik heb echter nog niemand gehad die vroeg WAAROM ik dat als symbool gebruik.
Zal ik die vraag beantwoorden? Het loont de moeite niet, maar toch: ik ben in Vietnam vrijwilligerswerk gaan doen bij de lokale bevolking daar. Als straatarm land bewonder ik toch de verwezenlijkingen die het doet voor haar bevolking (de hongersnood is al 15 jaar geleden bedwongen), onder de hamer en sikkel, sterk in contrast met de omliggende landen.
Maar dat interesseert niemand, het is gemakkelijker van Stalin erbij te sleuren en dan maar te besluiten dat ik zielig ben. Wat trouwens de enige reden is waarom ik dat symbool laat staan