Los bericht bekijken
Oud 25 juli 2003, 19:07   #10
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan C.
Citaat:
Ik vind dat u nu denigrerend klinkt tegenover de arbeidersklasse. In dit land zijn zelfs arbeiders relatief goed opgeleid en geïnformeerd. Ze worden niet meer dom gehouden zoals dat pakweg 50 jaar geleden gebeurde. Ze nemen zelfs zéér actief deel aan dit forum
Ik voel me helemaal niet verheven boven de arbeidersklasse en kijk absoluut niet op hen neer. Ik stel wel vast dat ze ondervertegenwoordigd zijn in politieke partijen en dat hun interesse daar niet echt licht. Ik merk ook dat velen onder hen maar op het Vlaams Blok stemmen om zich er vanaf te maken.

Toen ik nog bij de VU zat heb ik er altijd op gehamerd dat die partij VOLKSunie heette. Helaas werd de kleine man niet bereikt door de VU evenals N-VA en Spirit daar ook niet in slagen. Trouwens de Vlaamse beweging op zich is al een redelijk elitair clubje aan het worden.
Aan de progressieve partijen zal het niet liggen. Het kartel SP-a & Spirit telt het minst arbeiders van alle partijen die aan de verkiezingen deelnamen maar een 'simpele' werkmens past wellicht niet bij het 'toffe' imago van een progressieve partij. Best dat de 'kleine' zelfstandige Stevaert er nog is om dat te verbergen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden