Los bericht bekijken
Oud 7 november 2002, 16:43   #84
Robrecht
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht
Dat is allemaal zeer leuk Duym, ik mag dan binnen de korste keren een koerswijziging ontwaren, waarbij het VB zich profileert naar het kiesvee toe,als konsekwent Vlaamsstrijdbaar.
We zullen het wel rap genoeg merken als de VB-propaganda-in -grote-oplage voor de komende verkiezingen onze bussen vult.
We zijn benieuwd.
Kiesvee

Het blijkt in te zijn om zowat iedereen naar het dierenrijk te verwijzen. Als jij dan zo weinig waardering kunt opbrengen voor de kiezer, wat zit je op dit forum dan nog te doen?
Beste Duym, u zult waarschijnlijk wel erkennen dat er een groot gedeelte zoniet het grootste gedeelte van kiesplichtigen als een kudde op die verkiezingszondag tegen hun zin naar de stembus slenteren. Niet gehinderd door enige interesse voor de politiek dusdanig.
Dat dit zo is kan ik alleen maar betreuren. Ik zou het liever anders zien. Liever zag ik de mensen gaan stemmen op een weldoordachte manier, bewust van de politieke realiteit, wat hun uiteindelijke overtuiging ook is.
Om deze onverschilligheid maximaal uit te buiten werd er zelfs een nieuwe kieswet ontworpen, die het electoraal lonend maakt voor politiekers die op de 1ste plaats geen boodschap of visie te verkondigen hebben, maar waar aaibaarheidsfactor, leuk smoeltje, diensbetoon, of aanwezigheid in simplistische tv-programma's de stemmen moeten maken.
Als ik dus "kiesvee" gebruik is dit een beeldspraak om dit aan te klagen, en tevens een wens dat men bewuster met zijn democratische stem zou omspringen.
Het is aan ieder dus om zich, al dan niet, aangesproken te voelen door deze term.
Jammer dat uw bezorgdheid stopt bij uitspraken zoals "Ali Baba's" wanneer men het over een bepaalde bevolkingsgroep heeft. Of zijn dit minder "mensen", naar uw gevoel?
Voorts een prachtige(?) manier om toch maar niet op het onderwerp te moeten antwoorden, zoals Knuppel ook vaststelde.
Robrecht is offline