Los bericht bekijken
Oud 26 juli 2003, 09:47   #75
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Ik zou dit schrijven als je mij vraagt wie stemt er op wie:

Sp.a: de lagere arbeidsklasse ( mensen die in sociale woningen wonen en dergelijke, wat ook niet betekent dat deze "dom" zijn, het gaat em vooral over de aantrekkelijkheid van het programma voor de persoon in kwestie. ) -> en dit is heel makkelijk te bewijzen, aangezien die meestal allen naar hetzelfde stemlokaal gaan.

spirit: Ik denk inderdaad dat je voor dit programma moet te verstaan wat verstand nodig hebt. Maar vergeet niet dat je ook "domme" mensen kan aantrekken door te zeggen: "wij zijn voor drugs".

n-va: Ben ervan overtuigd dat je hiervoor al wat verstand moet hebben. Maar, ook iemand uit de lage arbeidsklasse kan verstand hebben.

VB: mikt op twee klasses: 1) de lage -> arbeidsklasse
2) de slimme -> zelfde als de n-va.

CD&V: Boeren, enkele zelfstandigen en ook wat uit de bediendesklasse en het onderwijs heel wat. Ook uit de lagere arbeidsklasse zullen er nog CD&V stemmen uit voor vloeien ( ACV, ACW )

VLD: zelfstandigen en rijkere ( je zou dus kunnen zeggen: de slimmeren, maar zoals bij de sp.a: het gaat em vooral over de aantekkelijkheid van het programma voor de persoon in kwesite. )

agalev: idem n-va en spirit ( zoals Johan C. dus beweert. )

Volgens mij heeft het bij de VLD en de SP.a dus ook veel te maken met het geld dat je hebt. rijk-arm. Arbeiders-zelfstandigen.
Ik denk dat het niet zo simpel is om te besluiten: wie stemt op wie?