Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Een echte christelijke godsdienst is er SPIJTIG genoeg niet. Een christelijke godsdienst zou nu meer als ooit nodig zijn. Op het moment hebben we enkel de
rooms-katholieke, protestantse ( hervormde.. ) anglicaanse, grieks-orthodoxse, oost-orthodoxse, oud-katholieke leer/godsdienst.
En allen zijn zij discriminerend geworden tegenover homoseksuelen, menigsverschillen over maria, sommigen zelf nog t.ov. vrouwen.
Een christelijke leer bestaat dus niet. De bijbel is van de katholieken, de bijbel van de protestanten is hervormd, licht hervormd of zelf bijne voledig verandert.
Een christelijk gedachtegoed is daarom discussieerbaar. Daarom dat ik liever zeg: ik ben een christen als: ik ben een katholiek. Als christen geloof je in Christus, maar ben je niet kerkelijk gebonden.
Vandaar dat ik dat citaat dus betreut. Want christus had zeker niks tegen vrouwen, homo's..
Thomas
|
Dat gaat volgens mij evengoed op voor de moslims, een moslim uit Kosovo, een uit Niger, een uit Marokko, een uit Turkeije, enz hebben vaak grotere verschillen qua levensbeeld dan de verschillende op christus gebaseerde geloven.