Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Ik denk de laatste maanden er meer zo over:
integreren kan bijna niet. Je moet je zowiezo half gaan assimileren in deze maatschappij. Ik als christen kan ook nooit mijzelf volledig zijn op school. Dus een moslim moet niet verwachten dat zij dat kan. Dus je kan zien dat godsdienst voor in privésfeer is. Dus dat probleem is al van de baan. Dan is het nog de taal. Die zij perfect moeten spreken, de wetten moeten meer als autochtonen nageleefd worden en je moet werk hebben ( of je moet al een goede reden hebben omdat niet te hebben -> je kan niet werken, moet op de kinderen passen.. )
En dan ben je voor mij geintigreerd. Of dat voor het blok zo is? Dat weet ik niet hoor.
|
En wat mag dan wel "een goede reden" zijn om geen werk te hebben?
|
Staat tussen haakjes. :
"je kan niet werken, moet op de kinderen passen.. )"
Waarmee ik handicaps bedoel, je bent huisvrouw, je bent de maatschappij nuttig door vrijwilligerswerk.
Thomas
|
Dus langdurig werkloze allochtonen maken al geen kans om het etiket "geïntegreerd" te krijgen... Je houdt er eigenaardige ideeën op na hoor, zelfs voor een puber...
PS. ik heb de volgorde vn de quotes even verbeterd, anders lijkt het alsof IK die onzin geschreven heb...
|
lol Raf,
Als je al werkloos bent als allochtoon vind ik inderdaad dat je niet geïntegreerd bent of tenzij moet je al heel lang gewerkt hebben. Maar er zijn er die nog nooit in België hebben gewerkt.
En dat is helemaal niet zo eigenaardig, dat is een hele logische redenering. Moest ik nu nog zeggen dat gehadicapten en huisvrouwen niet binnen morgen dat zou discriminerend en extreem-rechts zijn en ik ben bang dat het blok erzo over denkt. Maar zo denk ik er niet over.
Thomas