Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken
Dat is verleden tijd, vandaag is er geen verfransing meer zoals toen (geen oneerlijke verfransing) en de strijd voor de vlaamse taal is zo goed als gestreden, behoudens enkele wantoestanden.
|
Hallo kroket! Waar woon jij??
Er is wel dégelijk nog verfransing van Vlaanderen! Tot op de dag van vandaag! Ooit al gehoord van de "Vlaamse rand rond Brussel"? Of ooit al eens in De Panne geweest?
Ik ken vele mensen uit Overijse en zij vertellen allen hetzelfde verhaal: steeds meer Franstaligen komen zich vestigen in hun gemeenten en weigeren om Nederlands te leren. Zo worden deze gemeenten stilaan maar zeker verfranst.
En zolang Belgie bestaat, zal dit doorgaan. Franstalige politici zullen immers nooit wetten goedkeuren die nadelig zouden zijn voor de Franstaligen in de rand. Belgie is synoniem voor verfransing. Als je dus Belgie verdedigt, verdedig je -onrechtstreeks- ook de verfransing van Vlaamse gemeenten. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben!

De Vlaamse gemeenten rond Brussel met het percentage Franstaligen.
Informeer je dus in het vervolg een beetje beter, dan maak je je niet meer belachelijk met uitspraken als "vandaag is er geen verfransing meer!"....