Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Tuurlijk niet. Maar ik ben dan ook geen liberale hypocriet. Als dictators moeten hangen opdat er democratie kan zijn dan schuif ik die 'humane' principes met plezier even opzij.
|
Ik niet. Van mij mag je veel doen om die dictator op zij te schuiven, maar ophangen betekent dat hij al opzij staat en dat je hem nog eens bewust gaat vermoorden (zonder nut)
Citaat:
Tuurlijk, ik streef dan ook mee naar een klassenloze maatschappij. Als de heersende klasse garandeert dat zij de democratische heerschappij van het volk niet zal bestrijden dan is er geen nut om naar revolutionair wapengekletter te grijpen. Maar om de een of andere reden geloof ik daar niet in. Zeker niet in dit europa waar de antiterrorismewetten zulke groteske vormen aannemen.
|
U neemt strijd te letterlijk op, en again: u verwees naar ophangen, wat er op wijst dat uw "heersende klasse" al niet meer heerst, en dit dus totaal overbodig en puur sadisme is
Citaat:
Dan moet je Marx maar eens lezen. Marx spreekt over niks anders dan het omverwerpen van de bourgeoisie en de invoering van de arbeidersdictatuur.
|
En waar zegt Marx dat je mensen moet neerschieten en/of ophangen? Juist ja: nergens.
Citaat:
Tuurlijk, als jij 't zegt. We kunnen ook gewoon de moraalridder blijven uithangen en het kapitalistische mensonwaardige systeem alzo rustig zijn gang laten gaan.
|
Zelfde opmerking als bij nr2