Los bericht bekijken
Oud 27 juli 2003, 09:00   #25
wardje
Burgemeester

wardje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
In het Belgisch parlement worden hoofddoeken verwelkomd door de 'democratische' partijen, terwijl het dragen van hoofddoeken in openbare gebouwen in Turkije verboden is.
De hoofddoek is een totalitair simbool en wordt hier in een zogezegd democratische maatschappij op gejuich onthaald, terwijl dat in het door de linksen als een dictatuur bestempelde Turkije verboden is.
Begrijpe wie kan.
Ecologisch gezien: de Moslims vegen hun voeten aan elk ecologisch besef-daar zijn ze veel te achterlijk voor-en toch worden ze door moe Vogels cum suis verafgood.
Begrijpe wie kan.
Gejuich? Omdat Mieke Vogels er een aandoet? Ik denk niet dat Mieke Vogels nog erg representatief is voor links in Vlaanderen (dat heeft ze zelf ondervonden bij de verkiezingen)

Je gebruikt hier wel woorden zeg:
*hoezo "een totalitair symbool"? je bedoelt een symbool van vrouwenonderdrukking? maar wat heeft dat met totalitarisme te maken?

*de "zogezegd democratische maatschappij"
wat is er dan niet democratisch aan? waarom heb ik u nog (bijna?) niet gezien op het forum "ter verdieping van de democratie"?

*"door linksen als dictatuur bestempeld" - welke linksen? turkije is zeker geen dictatuur, ofschoon iedereen het er over eens is dat het leger er te veel macht heeft (de turken maken naar het schijnt zelf de grap: "in andere landen heeft de staat een leger; in turkije heeft het leger een staat")

toevoeging: links wordt vaak verweten dat ze geen kritiek op de islam / op de moslims over hun lippen krijgen. maar ik geloof dat die periode wel voorbij is. natuurlijk blijven ze wel bot veralgemenende uitspraken nuanceren.
wardje is offline   Met citaat antwoorden