Los bericht bekijken
Oud 10 april 2006, 09:25   #66
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Of de VLD in Mechelen, Brussel en Gent hetzelfde is, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik voor de gemeenteraadsverkiezingen kijk wat de verschillende partijen de afgelopen 6 jaar gedaan hebben. En dat is in iedere gemeente/stad anders. Met wat ze voor de komende 6 jaar beloven, hou ik geen rekening.
Ik denk inderdaad wel dat je in kleine gemeenten een charismatisch of innemend burgemeester of zo iets kan hebben waarbij de persoon zwaarder doorweegt dan de partij die hij vertegenwoordigt.

Voor de grote steden echter maak ik voor mezelf geen onderscheid, omdat je toch kan aannemen dat de basismotivatie, (ultra-)liberalisme in het geval van Bart Somers, dezelfde is of die partijvoorzitter dan wel burgemeester is. Als die nationaal geen oog heeft voor groene beplantingen, waarom zou hij het dan wel hebben in Mechelen, en omgekeerd?

Hoeveel VLD en Sp.a mandatarissen zijn de laatste weken niet uit hun partij gezet omdat ze plaatselijk "te persoonlijke" accenten legden?

De druk van de federale partijtucht weegt ook op gemeentelijk vlak, denk ik.

Maar ik begrijp de frustratie van de Nederlandse CDA burgermeesters die afgestraft werden omdat hun nationale kopstukken het "verknoeid" hadden.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 10 april 2006 om 09:25.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden