Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
In deze topic over allochtonen wordt weer enkel en alleen over Marokkanen gepraat (en een enkele keer over joden). Blijkbaar weet niemand hier dat er 180 verschillende nationaliteiten leven in België, en waarvan de laatste tien jaar, de grootste groep nieuwkomers uit oost-europeanen bestaat. Maar ja, die vallen niet zo op, die zien er net zo uit als de Belgen: multiculturele look dus 8)
|
Sorry Piano, ik kan enkel over die groep van allochtonen spreken, m.n. de Noord-Afrikaanse populatie. Dit is dan ook niet discriminerend bedoeld. Maar ik kan het niet hebben over mensen van een andere afkomst als ik er geen ken, of wel? 
|
Het zou nochthans nuttig zijn voor het vreemdelingendebat als alle vreemdelingen zouden vernoemd worden, en beter nog: als ze zelf zouden deelnemen aan dit soort discussies. Helaas zijn er nog te weinig die het Nederlands machtig genoeg zijn om deel te nemen, en de rest heeft geen centen om een computer of een internetaansluiting aan te schaffen.
Daar zullen nog wel een paar jaartjes overgaan, vooraleer de eerste oost-europeanen zich overal zullen vertonen en participeren. Ondertussen zijn ze zelf niet ongelukkig dat er over hen niet gepraat wordt. Begrijpelijk ook als je ziet wat een hetze er tegen noord-afrikanen, Turken en moslims wordt gevoerd, en daar ontsnappen ze (voorlopig) nog wat aan.