Los bericht bekijken
Oud 10 april 2006, 13:44   #71
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Heb jij dan zo een inzicht op wat Uw gemeenten zoal doet hé

Ik heb om eerlijk te zijn bijna geen zicht op wat mijn stad zoal uitricht,buiten het speelpleintje dat ze nu net voor de kiezingen op het Sint Jans plein hebben aangelegt

Dus hoe kan ik nu bepalen of de stad goed werk heeft vericht?

Ik weet wel dat mijn vuilzakken nog altijd even duur zijn,dat het onveiligheidsgevoel enkel is toegenomen,dat er verschrikkelijk armoede in mijn stad heerst,dat de stad er vies en vuil bij ligt,enz.....

Voor mij is dat voldoende reden om een foert stem(VB) te geven
Ik volg ongeveer een zestal openbare gemeenteraden per jaar. Hier zie je al vlug wie zich inzet en wie niet. De SPA (meerderheid) heeft op dit ogenblik, in mijn ogen, lokaal geen bekwame mensen. De enige die bekwaam was en die een schepenzetel had heeft moeten ontslag nemen toen naar bekend werd dat hij zijn uitnodigingen van zijn huwelijk op kosten van de stad heeft laten drukken en verzenden en hij van plan was een deel van de receptie van zijn budget te betalen. Bij de VLD (oppositie) doen ze bijna hun mond niet open. Groen! (oppositie) is enkel gefocust op het milieu. VB heeft geen zetel in de gemeenteraad. Nva (oppositie) heeft die zaak van die uitnodigingen naar buiten gebracht en werkt volgens mij in verschillende dossiers pro-actief mee en is niet bang om rechtlijnig tegen de meerderheid in te gaan ( ook in de periode dat ze deel uitmaakten van de meerderheid). CD&V (meerderheid) levert al bij al goed werk. Spijtig genoeg ligt er nu een gevoelig dossier op tafel waarmee ze konden gewogen worden. Nu is het te laat en kan er geen beslissing meer genomen worden over dit dossier. Ik heb dus een aantal partijen waar ik keuze heb om op te stemmen. Nu zal ik mij baseren op het programma dat deze drie voorstellen.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden