Los bericht bekijken
Oud 10 april 2006, 23:21   #77
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Sommige winkels hebben personeel, en dat personeel heeft recht op regelmatige werkuren. Op je eentje omdat jij het beslist, 's zondags de winkel openhouden kan ook gezien worden als valse concurrentie.
Als mijn winkelbediende er geen probpleem mee heeft om op zondag te werken en een andere dag thuis te zijn, wie ben jij dan om hem dat te ontzeggen?
En waarom zou ik aan valse concurrentie als ik binnen de regels van de wet blijf?

Citaat:
Naast arbeidsplicht heeft de VLD-affiche nog een andere dimensie. Zij toont een jonge vrouw die zich in het zweet werkt, omdat de loopband waar ze op staat, tegen de looprichting in draait, waardoor ze ter plaatse trappelt. Slecht getekend overigens, want je moet het er wel bijvertellen, en ik zie niet in waarom de papieren wegvliegen bij iemand die niet beweegt.

De vraag die daardoor gesuggereerd wordt is: "Welke factoren maken dat deze jonge vrouw de vruchten van haar inspanningen niet kan plukken?" Aan de toeschouwer om het antwoord te verzinnen: de Walen, de werklozen, de ouderen, de belastingen, (vul zelf maar aan).

De affiche zet dus aan tot onverdraagzaamheid tegenover alles dat niet past in dit beeld van "Hardwerkende Vlaming".

De VLD is hard en asociaal. Mijn omschrijving is correct.
Natuurlijk, als je je enkel baseert op de interpretatie die jij aan die affiche geeft. Jij denkt misschien dadelijk aan Wallonië en werklozen, maar dat zegt waarschijnlijk meer over jou dan over die affiche...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden