Los bericht bekijken
Oud 12 april 2006, 00:33   #74
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
In een wereld waar vandaag de fabrieken in China 500 km verder in China heropgebouwd worden omdat 100$ per maand voor een arbeider toch teveel begon te worden.
Waar fabrieken die in de seventies en eighties van Duitsland, Frankrijk, e.d. naar Spanje verhuisden wegens goedkoper en diezelfde fabrieken nu naar naar Polen aan het verhuizen zijn. Er verhuizen intussen weer fabrieken van Polen naar China.

Onze felgeroemde diensteneconomie wordt wel overgenomen door Indiërs, Thank you and come again.[/quote]

Je beseft hopelijk dat dit enkel mogelijk is door het verschil in staatsinmenging van deze diversen?

Als Indië morgen de kinderarbeid verbiedt, het minimumloon instelt en intelligentsia zelf gaat gebruiken, gaan we nogal zien hoeveel fabriekjes zich daar nog willen vestigen.

Citaat:
En tussen dat globalistisch geweld van geldstromen waarin een fabriek nooit ergens langer dan een jaar hoeft te staan, staan de overheden die alles bij het oude willen laten en braaf meegaan met vrij verkeer van goederen en diensten.
Ja wat wil je nu? Ofwel nationaliseer je de boel en drijf je corporatisme, staatskapitalisme of communisme door, ofwel blijf j'er met je fikken van af - anders zou dat destastreuze gevolgen hebben, zoals de Belgische economie die wat bij alle strominen aanwaggelt, nu mag ondervinden.

Citaat:
Dat is ultra-liberalisme. Ik ben vrij met mijn kapitaal over de wereld te reizen. En dat zonder onderscheid in wat er gebeurt met lokale produkten, jobs en desnoods hele volkeren. En dat, mijn beste, dat wijs ik af.
Houd nu toch op met dat "ultra-liberalisme", dat is maar een modewoord voor libertarisme. In een absolute vrij markt zouden alle problemen, die je nu aanhaalt, niet bestaan. In een realistisch model, waarbij de overheidsinmenging zich strikt beperkt, zou de textiel en de ijzer hier niet kapot zijn gegaan.

Citaat:
Sidenote : ik hoor hier linksen roepen dat Berlusconi moet sterven omdat hij onder andere protectionistische maatregelen had ingevoerd. Fuckwads... heel Europa zou dat nu moeten doen.
Het lijkt mij inderdaad raar waarom Berlo in de bak moet omdat hij migranten buiten hield, maar aan de andere kant beschrijft men hem dan wel als een libertariër... Er klopt echt "geene zak" van al dat gekonkelfoes hier.