Los bericht bekijken
Oud 12 april 2006, 01:31   #77
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Je beseft hopelijk dat dit enkel mogelijk is door het verschil in staatsinmenging van deze diversen?

Als Indië morgen de kinderarbeid verbiedt, het minimumloon instelt en intelligentsia zelf gaat gebruiken, gaan we nogal zien hoeveel fabriekjes zich daar nog willen vestigen.
Bollocks. Staatsinmenging, of eigenlijk naar mijn termen vertaald in een ideale wereld, volksinmenging betekent het verbieden van kinderarbeid en degelijke minimumvoorwaarden voor arbeid. Die wil ik wel zien. Ik zie Indië die kinderarbeid niet afschaffen of elke vorm van uitbuiting, want dat is net hun economische vooruitgang. En voor China geldt hetzelfde in kwadraat.

Volksinmenging, door liberale vrijheidsuiting, door contact tussen vertegenwoordiger en volk en door volksraadplegingen, moeten het westen wapenen tegen een China en Indië die in de komende 50 jaar de uitbuiting hun gebied nooit maar dan ook nooit zullen stoppen. We staan daar machteloos tegenover en we moeten ons wapenen. Liberaal in gedachten, minder liberaal in markt.

Citaat:
Ja wat wil je nu? Ofwel nationaliseer je de boel en drijf je corporatisme, staatskapitalisme of communisme door, ofwel blijf j'er met je fikken van af - anders zou dat destastreuze gevolgen hebben, zoals de Belgische economie die wat bij alle strominen aanwaggelt, nu mag ondervinden.
Dit vind ik een rare mening. De belgische economie is reeds een extreem gecorrigeerde. Maar gecorrigeerd op verkeerde punten. Je moet aan je grenzen beschermen... in- en uitvoer regelen. Je moet niet de werkgever op zijn huid zitten zoals hier gebeurt. Regel in- en uitvoer en je kan je economie beschermen. En dan ga je serieus minder druk hebben op je werknemers die voortdurend te horen krijgen dat Chinezen het misschien ook wel goedkoper kunnen.

Citaat:
Het lijkt mij inderdaad raar waarom Berlo in de bak moet omdat hij migranten buiten hield, maar aan de andere kant beschrijft men hem dan wel als een libertariër... Er klopt echt "geene zak" van al dat gekonkelfoes hier.
Inderdaad. Berlo, een bandiet, heeft wel een redelijke politiek gevoerd. Maar hij moest in 2001 de wereldwijde recessie slikken. Over heel de wereld en ook in Italië werden veel mensen werkloos. Die prijs betaalt hij nu. Morgen zien wat Prodi ervan bakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden