Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas
Het zal inderdaad niet anders kunnen, en dat brengt in mijn bescheiden mening meteen het gevoel naar boven dat de overheid zich beter niets meer aantrekt van werkloosheid, alle wetten in verband met "werk" uit haar boekjes schrapt.
Anderen weten het toch altijd beter, en er komt immer gezaag van. Dat de Villepin dan maar zegt: "Je m'en fou."
Ik zou ook gefrustreerd zijn als in november 10 000 auto's in brand gestoken worden, tientallen gewonden en voor ettelijke miljoenen euro's schade wordt aangericht tégen de werkloosheid; en zes maanden later weerom al die sukkels op straat komen, tégen maatregelen om die werkloosheid te doen dalen.
|
dat waren wel andere sukkelaars de voorbije 10 weken.
en wat is er in hemelsnaam mis met praten met de belangenorganisaties? in een democratie hoort het zo. je consulteert de vertegenwoordigers van de groepen die de gevolgen van maatregelen gaan ondervinden. zij weten waar de problemen liggen, zij bekijken zaken vanuit de praktijk, zij kennen de gevoeligheden. het lijkt me democratisch, en een hoognodige aanvulling op verkiezingen om de zoveel jaar.