Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Tuurlijk wel, maar het was een commerciële organisatie waar de RvB en het topmanagement nog duidelijk "inheemse" roots had. De mannen die Interbrew groot hebben gemaakt, zijn ten tijde van Inbev quasi allemaal vertrokken; er blijft nu enkel het nogal harde Braziliaanse martkmodel over...
|
yep idd
maar ook: interne commercialisatie. Het bedrijf heeft een thuiscafé "den thuis" in het bedrijf zelf. Bedoeling was dat de arbeiders daar gezellig tijdens pauzes of na de uren een pint konden pakken, sociale contacten onderhouden, enz.
Dat hebben ze gereduceerd tot éen avond/week. allerlei limieten opgelegd, ontslagen die gevallen zijn (mensen die ik ken zijn getroffen!), enz enz.
werkdruk is ook opgevoerd, allemaal om de winstmaximalisatie tot de uiterste te benutten, op kap van de werknemer.
Dát noem ik je reinste commercialisatie, niet het feit dat het bedrijf winst maakt, wat op zich normaal is.