Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Bart De Wever, één van Vlaanderens meest getalenteerde politici, maakt in mijn ogen fouten op het vlak van samenwerking met het Vlaams Belang.
|
als N-VA lid kan ik u daarin alleen maar bijtreden
Citaat:
Ik kan zeer goed begrijpen dat hij wat gefrustreerd raakt door steeds de slagen van het VB te moeten afweren. Als N-VA'er moet hij het zeer moeilijk hebben in Antwerpen.
Dit zou echter zijn gezond verstand niet in de weg mogen staat! Zijn haat jegens het Vlaams Belang wordt overdreven en onredelijk. Af en toe slaagt hij er zelfs niet meer in afdoende argumentatie aan te halen voor zijn aanvallen op het VB (moeilijk voor een politicus van zijn kaliber).
|
Inderdaad, ook de basis merkt dit.
Elke nog maar samenwerking met het VB wordt onmiddellijk in de kiem gesmoord, zij het met een schorsing of iets dergelijk. Ook de lijstvorming in Antwerpen vind ik schandalig. Op een lijst die getrokken wordt door een belgicist komt men als Vlaams-nationalist gewoon niet op!
Anderzijds ken ik wel de reden waarom De Wever dit doet: samenwerking met het VB is voor de N-VA politieke zelfmoord, en eigenlijk heeft hij grotendeels gelijk.
Citaat:
Ware het niet beter geweest dat De Wever een stap terug zet als voorzitter en ruimte maakt voor iemand zonder vooroordelen?
|
Ik zou Kris Vandijck voorstellen, is ook een pak charismatischer dan De Wever.
Citaat:
Als de twee Vlaams-Nationalistische partijen eens een einde willen maken aan deze broedertwist, is dat de enige oplossing. Het Vlaams Belang is nu al de grootste partij, en als de N-VA de CD&V laat schieten (slechts een kwestie van tijd) kunnen N-VA en VB samenwerken aan een toekomst voor Vlaanderen, aan onze onafhankelijkheid.
|
N-VA is en blijft een centrumpartij, samenwerken op het vlak van Vlaamse on,afhankelijkheid moet zeker kunnen, op vele andere vlakken niet.
Citaat:
Apropos; het Vlaams Kartel was een noodzakelijk kwaad. De N-VA kreeg als kleine partij geen vertrouwen van de kiezers, en zou elektoraal ten onder zijn gegaan. Dankzij het kartel met CD&V is dit niet gebeurd, en, wat zien we? De N-VA schiet omhoog naar bijna 8% in peilingen!
|
volledig gelijk, ik hoop dat de N-VA in de toekomst onafhankelijk zal opkomen. Mijn natte droom is dat de N-VA als een rechts liberale partij Dedecker en Coveliers zou binnenhalen, misschien met een Van Quickenborne.