Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
ik ken inderdaad mensen in brasschaat die op armen neerkijken. ik ken er echter ook ( uitzonderingen ) daar die dat niet doen maar geen die er zich voor inzetten.
ik zou van u wel eens willen weten wat die mensen die u kent dan wel doen voor de armen ?
bovendien nog dit
zou u het graag hebben indien anderen u zouden moeten helpen ?
|
Wat die mensen zoal doen: Ze voorzien iedere maand een vast bedrag dat besteed wordt aan inkopen voor bedelaars. Omdat dit systeem in het verleden werd misbruikt, krijgen die mensen echter dat geld niet meer in handen. Men vraagt hen waar ze het voor nodig hebben, dat wordt dan gekocht en aan die mensen gegeven.
Eenzamen worden bezocht in ziekenhuizen, in hun appartementje, ...
Ze zetten zich in voor Welzijnszorg en Broederlijk Delen, houden praatcafé's om mensen bewust te maken van de problemen waar armen mee te kampen krijgen, ...
Een collega van mij is actief in een werkgroep die zich bezighoudt met de vierde wereldproblematiek.
Soms kan je niet zonder hulp van anderen. Ik bezie dat niet als iets dat ik graag of niet graag heb. Maar als ik hulp nodig heb, ben ik steeds blij en dankbaar wanneer mensen zich om mij bekommeren.