Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Ik kan niet begrijpen hoe sommigen nog die hypocrisie kunnen uitstaan.
|
Hier heb je een punt, ik ook niet.
Citaat:
Toen die kwestie ivm met FN op tafel kwam bleven sommige vlaamse politici maar zeveren over de "ethiek" van heel de kwestie ivm het leveren van wapens. Of het nu aan Nepal of Nederland is kan mij geen kl**** schelen.
|
Tja, dan denk ik dat we uitgepraat zijn he! Als je er nog niet kan inkomen dat wapens leveren aan een democratisch land iets anders is dan leveren aan een land in burgeroorlog dan zit jij met een groot probleem.
Citaat:
En achteraf te weten komen dat vlaanderen nog veel meer militair materieel uitvoert, en daar nog kunnnen achterstaan ????
|
Hier is al gezegd om wat voor wapens het ging, het ging hier niet om vuurwapens die enkel dienen om te doden. En dit hoogtechnologisch materieel wordt ook niet, en zeker niet hoofdzakelijk zoals dat bij FN wel is, geleverd aan staten zoals Saoudi-Arabie en Nepal.
Citaat:
Dit vind ik een toonbeeld van demagogie.
|
Als je het maar weet.
Wat draagt dit bij tot de discussie?
Ik vind het goed dat de wapenhandel is gesplitst maar ik vrees dat FN bij deze een vrijgeleide heeft gekregen om naar overal en iedereen te exporteren, dit kan een groot minpunt zijn of op z'n minst worden.