Los bericht bekijken
Oud 17 april 2006, 09:31   #11
saintamour
Burger

saintamour's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
5 na twaalf: iemand die ik ken, beoefenaar van karaté, is ooit eens tussenbeide gekomen, toen hij in de metro een man een handtas van een oudere vrouw zag wegrukken.Hij greep de dief vast, en deze werkte tegen.Hij sloeg hem daarop buiten westen.De politie arresteerde beide mannen.De dief wegens "diefstal", en mijn kennis "wegens slagen en verwondingen", want de dief had klacht ingediend.De karatéka kreeg een voorwaardelijke straf, maar speelde zijn licencie kwijt!(mag van de rechter géén karate meer beoefenen, zich in geen enkele klub meer inschrijven).Ga dan eens helpen!...Waarom kreeg die geen felicitaties van die rechter?Hij heeft toch enkel een in nood verkerend persoon geholpen, en zichzelf verdedigt?!
Dat bedoel ik nu net , onze maatschappij staat op zijn kop en nu schreeuwt iedereen waarom die jongen niet geholpen werd. maar ja dan had de tiener waarschijnlijk nog geleefd en was de brave ziel die hulp bood nu ook gearresteerd . hoogdringend tijd dat de wet op de wettelijke zelfverdediging wordt aangepast.
Vliegt de blauwvoet? Storm op zee!

Laatst gewijzigd door saintamour : 17 april 2006 om 09:31.
saintamour is offline