Ik snap het argument van thePiano ook niet zo goed. Ik ben fel tegen het BROV gekant, maar ik zie niet in hoe je de representatieve democratie verdedigt door te zeggen: "het vlaams blok zou een BROV organiseren rond de volgende 10 punten" (die thePiano niet aanstaan, en mij evenmin, maar dat doet er niet toe).
we kunnen het 10-puntenargument net zowel tegen de representatieve democratie aanvoeren: "als het vlaams blok in het parlement zat, zouden ze de volgende wetsvoorstellen doen"... ik hou niet van die wetsvoorstellen en daarom ben ik tegen de parlementsverkiezingen
Ik heb ook even gedacht dat het BROV een stokpaardje was van extreem-rechts. Het BROV-discours hééft inderdaad anti-democratische trekken, en steunt soms op argumenten die op subtiele wijze de democratie ondergraven, zo subtiel dat de voorstanders het zelf niet inzien (maar ik natuurlijk wel, ik doorzie alles

)
Ik denk niet dat de discussie gebaat is met 1) het BROV verkeerdelijk met extreem-rechts te verbinden en 2) daarop om de verkeerde redenen het BROV te verwerpen