Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano
Je vertrekt hier van de permisse dat autochtonen (ofwel de meerderheid, nog even) de wet stellen. Zij die zich niet aanpassen mogen wij op onze criteria ongewenst noemen en verwijderen.? Geweld hoeft niet. Ik denk dat je je met deze denkpiste vandaag in Euroland de PC banbliksems over je heen roept.
Deze zuivering, fysiek of in de geesten, kan je de moderne Reconquista noemen. Eilaas, de meerderheid is daar nog niet aantoe. Het water staat nog niet hoog genoeg.
|
Ik ben wel links (niet extreem) maar het moet natuurlijk wel leefbaar blijven. Iedereen moet zich houden aan de wet (ook de taalwetgeving). Degenen die dit niet doen worden nu -normaal gezien - ook uit de samenleving verwijderd (door ze in gevangenissen te droppen).
Ik noem het geen "zuivering", immers de geïntegreerden mogen wel blijven (omdat ze hier al een bestaan opgebouwd hebben en hun bijdrage leveren aan de samenleving). Maar geen rechten zonder plichten. "Reconquista" (herverovering) klinkt te gewelddadig, noem het een modus vivendi zoeken...
[/indent]