Los bericht bekijken
Oud 17 april 2006, 16:09   #690
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee, absoluut niet, in tegendeel, vrienden hoeven dan ook niet altijd dezelfde politieke voorkeur te hebben, een van hen was vertegenwoordig van "Ichkaria" in Turkije voor hij daar het land werd uitgezet(wel geen fundamentalist, in tegendeel zelfs, gewoon een nationalist, hij vind ook dat de levensstandaard ten tijde van de Sovjet-Unie veel hoger lag en dat de Tsjetsjeense rebellen een zootje ongeregeld is, maar hij is de Russen beu, wat natuurlijk enigszins te begrijpen valt als je het gedrag van de Russische troepen ziet; als we politieke discussies hebben gaat het er wel hevig aan toe.. ), ik heb eveneens (franstalige!) kennissen die lid zijn van het VB, ook dat levert pittige discussies op, we vermijden het tegenwoordig. Wat betreft dat Arabisch schrift dat ga ik hem eens vragen, weet ongetwijfeld een goede referentie, en dan post ik het op deze pagina.
Natuurlijk, vrienden hoeven niet in alles elkaar gelijk geven. Alleen ben ik wel benieuwd naar hun reacties op uw stelling dat de Tsjetsjenen geen recht op zelfbeschikking hebben. Ik denk persoonlijk dat uw argumentatie geen enkele indruk maakt. Verwijzen naar een of andere vroegere Sovjetordening lijkt me niet echt overtuigend. U zal wel met degelijker argumenten moeten komen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden