Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter
Je zou moeten weten hoe er 'gefotoshopt' wordt in de medische onderzoekscentra van dit land om toch maar een A1 publicatie te pakken te krijgen... tot zover de integriteit.
|
Van dergelijke praktijken heb ik al gehoord, ook hier op het forum kwam dat overlaatst nog ter sprake.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter
Wat onafhankelijkheid betreft: sociologie is geen beta wetenschap, niet exact, er is geen zwart en wit, alleen grijs, opinies, interpretaties. Hoe en wat daar gedoceerd wordt, hangt veelal af van de prof. Veelal zijn die van linkse signatuur, waarom weet ik niet, ik denk dat daar niet-feitelijke redenen voor zijn. Het zijn wslk meestal sociaal geengageerde mensen die dergelijke studies aanvatten. En voila daar zit je dan, de heersende opinies zijn links, die worden links gedoceerd en je vakgebied blijft uit dat vaatje tappen. Rechtse witte raven worden scheef bekeken en krijgen al helemaal geen subsidies meer. Vergeet niet dat enkel wat 'hot' is, geld krijgt. En dat geld algemeen in de wetenschap. Denk niet dat ze zo zuiver is, zelfs de beta niet.
|
Mja, het is nu toch niet dat het beleid zo 'links' is, eerder centrum-(mja om het woord ook eens in de mond te nemen)'politiek correct'-links. Soit, dat doet niet echt ter zake. Zijn sociologen dan niet zo eerlijk om wetenschappelijkheid (in de mate dat dat zoals u opmerkt bij sociologisch onderzoek zwart/wit kan gesteld worden) te erkennen, ook als andermans onderzoek niet met hun ideeën en/of onderzoeken strookt? En denkt u dat het onderzoek echt leidt onder die 'linkse' mensen hun gedachtegoed?